Friday, June 12, 2009

Hospital Tengku Ampuan Afzan

Telefon berdering jam 6.30 pagi. Berderau hatiku seketika. Siapakah gerangan yang memanggilku. Rupanya, adikku...... Dia memintaku memgantar suaminya(Azman) ke HTAA. Tanpa berlenggah lagi, aku bersiap untuk kesana. Aku pandu kereta menuju ke rumah adikku. Setelah semuanya siap, aku memulakan perjalanan ke HTAA . Jalanraya terlalu sibuk,,,,,,, maklumlah waktu pagi.Semua orang nak cepat ke distinasi masing-masing. Tepat jam 8.30 pagi keretaku sampai ke hospital, ku disambut oleh Pegawai Unit Kecemasan. Setelah semua catatan diambil oleh pegawai berkenaan, lalu iparku ditempatkan sementara di Wad Kecemasan untuk rawatan susulan. Berbagai kerenah dan jenis pesakit kutemui . Jam di dinding menunjukkan jam 10.30 pagi..........terlalu lama ku rasa menunggu. Tiba-tiba pintu bilik kecemasan terbuka,tersintak aku dari lamunan. Kelihatan dua jururawat sedang menolak kerusi roda iparku. Jururawat memberitahu dia akan di tempatkan di Wad tingkat 8. Aku dan adikku mengikut jururawat tadi ke lif menuju ke tingkat 8. Muka iparku kelihatan ceria, setelah ditempatkan disana. Aku berasa gembira dan berdoa agar iparku cepat sembuh.


Catatan pada: 12 Jun 2009

0 comments:

Post a Comment